april

Kursus: At hjælpe borgerne – Vejledning i offentlige digitale selvbetjeningsløsninger på biblioteket

Kursets formål er at udvikle biblioteks- og borgerservicemedarbejderes kompetencer til at vejlede i it-løsninger – hvad enten det drejer sig om betjening, medbetjening eller vejledning til selvbetjening. Fokus er således på vejledningssituationen, ikke på de enkelte digitale løsninger. Sigtet er at øge deltagernes kendskab til vejledningsstrategier og at udvide deltagernes egen værktøjskasse med vejledningsteknikker.

Målgruppen er biblioteksmedarbejdere og borgerservicemedarbejdere, der allerede vejleder eller skal i gang med at vejlede i de offentlige digitale løsninger, og som ønsker viden om og træning i forskellige vejledningsstrategier og -teknikker.

Kurset er videreførelse af DBs samarbejdsprojekter omkring Bibliotek og Borgerservice. Efteruddannelsesforløbet er udviklet undervejs i samarbejde med SDU Kolding.
Kursusforløbet er en blanding af teoretiske oplæg og hands-on øvelser i at vejlede borgerne.

Download hele kursusbeskrivelsen

28.-29. april 2015
kl. 07:00 - 14:00