november

Digital formidling i praksis – Annoncering på sociale medier

Alt det gode indhold kommer ikke langt i dag på sociale medier uden annoncering. Her kan man hurtigt få brugt pengene, hvis man ikke har helt styr på, hvilke kanaler og annonceformater, der egner sig til hvad. Gæsteoplæg v. erfaren rådgiver i annoncering, Rasmus Haukrogh (har arbejdet med SMK, Danske museer samt en række andre kulturinstitutioner)


Kursusdagen besvarer følgende emner:

  • Sociale medier er ikke længere en gratis fest, så hvordan arbejder man med annoncering?
  • Hvad koster det?
  • Hvilke platforme skal man annoncere på?
  • Hvilke annonceformater findes?
  • Hvordan laver man gode annoncer til sociale medier?

Du går fra denne kursusdag med viden om:

  • Hvordan annoncer virker på sociale medier
  • Hvilke platforme der er relevante at kastepenge efter
  • Hvordan man målretter annoncer til forskellige målgrupper
  • Hvordan det gode indhold stadig er vigtigst, når man laver annoncer
  • Eksempler på annoncekampagner, særligt fokus på Facebook og Instagram

Dagen forløber fra kl. 10-15 med pauser undervejs. Dagen tilrettelægges som et mix af korte faglige oplæg, gruppe-drøftelser samt arbejde med egen case.

Kurset, som er en del af kursusrækken “Digital formidling i praksis”, afholdes på:

Klub
Linnésgade 25
1361 København K

Køb billet her

22. november 2022
kl. 10:00 - 15:00

Lokation
Klub, Linnésgade 25, 1361 København K