november

Digital formidling i praksis – Kultur på podcast og lyd

Podcast- og lydmediet er i vækst. Det er et populært og tilgængeligt format, men konkurrencen om lytternes øre er stor. Og så skal podcasten markedsføres for at få lyttere. Gæsteoplæg v. Signe Gren, tidl. marketingchef på Heartbeats (med særlig viden om yngre målgrupper).



Kursusdagen besvarer følgende emner:

  • Hvorfor skal man have en podcast eller et lydunivers? Hvori ligger gevinsten?
  • Hvordan ligger podcast-markedet – hvad er populært og hvorfor?
  • Hvad er de gode podcast og lyd-guides indenfor kunst og kultur?
  • Hvad kræver det at lave en podcast og lyd-guide?
  • Hvad er et godt koncept for en podcast?
  • Hvordan får man lyttere til sin podcast?

Du går fra denne kursusdag med viden om:

  • Det danske podcast-landskab
  • Hvad det kræver at lave en podcast, både ift. indhold og teknik
  • Konceptudvikling til jeres egen podcast
  • Hvilke succeskriterier I kan opstille for jeres podcast
  • Hvordan I får jeres lyd ud over rampen og får lyttere

Dagen forløber fra kl. 10-15 med pauser undervejs. Dagen tilrettelægges som et mix af korte faglige oplæg, gruppe-drøftelser samt arbejde med egen case.

Kurset, som er en del af kursusrækken “Digital formidling i praksis”, afholdes på:

Klub
Linnésgade 25
1361 København K

Køb billet her

15. november 2022
kl. 10:00 - 15:00

Lokation
Klub, Linnésgade 25, 1361 København K