Udviklingsseminar

Skrevet af

2. september, 2022

I de næste to dage holder Danmarks Biblioteksforenings forretningsudvalg udviklingsseminar, hvor vi skal have nogle af de helt store udviklingstendenser på dagsordenen og de udfordringer som er for demokrati, budgetter og verdens tilstand.

Udviklingsseminaret tager udgangspunkt debatoplægget BIBLIOTEKET I SAMFUNDETS TJENESTE – hvordan udvikler vi bibliotekernes fulde potentialer? Hvis I kan bruge oplægget i jeres egen debat, så kan I finde det her

HVORDAN SKAL BIBLIOTEKET UDVIKLE SIG?

  1. Hvilken betydning skal biblioteket spille for borgere?
  2. Hvilke opgaver skal biblioteket løse i kommunen
    og for samfundet?
  3. Hvordan skal jeres bibliotek udformes?
  4. Hvad skal jeres bibliotek tilbyde fysisk og digitalt?
  5. Hvordan skal din kommunes kultur- og
    bibliotekspolitik udformes?
  6. Hvornår skal Danmark have en ny bibliotekslov?
Der er ti medlemmer i forretningsudvalget, men vi må desværre undvære Anette Mortensen i dag og Anni Bagge Jensen er på vej ind i rammen

DBs Forretningsudvalg 2026-2029 er valgt

Hils på Danmarks Biblioteksforenings nyvalgte Forretningsudvalg for perioden 2026 - 2029

Danmarks Biblioteks-forening har genvalgt formandskabet

Nyt fra Det Bibliotekspolitiske Topmøde 2026

DBs beretning for 2025 er udkommet

Læs Danmarks Biblioteksforenings Beretning 2025 som optakt til Topmødet

Stil op til DBs repræsentantskab

I løbet af marts 2026 afholder Danmarks Biblioteksforening fem kulturpolitiske inspirationstræf, hvor der også afholdes valg til DBs repræsentantskab

Sommerferie

Danmarks Biblioteksforenings sekretariat holder sommerferie fra den 14. juli til den 25. juli, begge dage incl.

Ny udgave af ‘Danmarks Biblioteker’ lander snart hos alle medlemmer

Efter en planlagt pause lander næste nummer af kulturmagasinet 'Danmarks Biblioteker' nu snart igen i postbokse hos samtlige foreningens medlemmer.

Kulturmagasinet Danmarks Biblioteker

Tidsskriftet informerer om aktuel biblioteksudvikling og –debat, herunder om biblioteks- og kulturpolitiske spørgsmål af relevans for biblioteksområdet for derigennem at ...

Tillykke til Annette og Odense

Annette W. Godt, DBs faglige næstformand tiltræder 1. februar, som chef for Kulturmaskinen Odense og bibliotekerne i Odense.