Ud af coronakrisen og stærkere ind i fremtiden…

Skrevet af

7. april, 2021

Krisen har ikke kun været hård for det danske samfund og danske virksomheder, den har også sat fokus på og accelereret digitale muligheder og løsninger. Regeringen har inviteret en række topledere fra både offentligt og privat hold ind i et nyt digitaliseringspartnerskab. Dette skal levere anbefalinger til, hvordan Danmark bedst kan udnytte digitaliseringen, og hvordan den kan blive en vigtig drivkraft i den grønne omstilling. Helt konkret skal der udvikles idéer til en samlet digitaliseringsstrategi, som regeringen forventer at offentliggøre sidst i 2021.

Der arbejdes ad fem spor bl.a. et par for Fremtidens offentlige sektor og Fremtidens digitale erhverv og arbejdspladser ifølge fm.dk.

Bibliotekernes monument

Vi vil arbejde for stærkere rammevilkår for bibliotekerne. For et tydeligere lokalt politisk ansvar. Og for en fælles forståelse af bibliotekernes betydning for samfundet

AI-kompetenceudvikling i stor skala

AI-kompetencepagten holdt sit første årsmøde i Industriens Hus i København d. 17. april 2026.

Demokratiet trænger til en genstart

Biblioteket er stedet hvor det begynder! Et tilbageblik på Bibliotekspolitisk Topmøde 2026 i Viborg

DB udvalgsstruktur 2026-2029

Efter de regionale valg til repræsentantskabet og forpersonvalget på Bibliotekspolitisk Topmøde i Viborg, afholdtes konstituerende repræsentantskabsmøde på Vartov fredag d. ...

Otte nye stedspecifikke lydvandringer

Samarbejde mellem Biblioteket Sønderborg og lokale forfattere

Gys, gru og skræk

Kan horror være en vej til læselyst? På Odense Bibliotekerne bruges festivalen Skrækfest som et eksperiment i litteraturformidling

Læsekultur i forandring

Uden en stærk læsekultur mister vi en vigtig nøgle til dannelse, demokratisk deltagelse og fællesskab

Når biblioteket rykker ud

Fem biblioteker på tværs af landet har undersøgt, hvordan biblioteker kan skabe relevans og værdi i områder uden et lokalt bibliotek