Bedste IFLA poster 2018 er dansk!

Skrevet af

29. august, 2018

Tænketanken Fremtidens Biblioteker har vundet Best IFLA Poster 2018 med temaet 'Childrens Reading Habits in a Digitized World'
Stort tillykke til Tænketanken og dens leder Lotte Hviid Dhyrbye!
Læs mere om temaet.

IFLA WLIC 2025 afholdes i Kazakhstan

Astana i Kazakhstan bliver værter for IFLAs World Library and Information Congress fra den 18. til 22. august 2025.

Publikumsudvikling i Fremtidens Biblioteker – nyt fagligt netværk

Kunne du tænke dig at indgå i et fagligt netværk med fokus på publikumsudvikling og brugerindsigter i en bibliotekskontekst? Så bliv en del af det nye netværk, som ...

Biblioteker får midler til samarbejde om børns læsekultur, kunstig intelligens og trivselsfremme

Folkebiblioteker og pædagogiske læringscentre over hele landet er netop blevet tildelt i alt 14,2 millioner kroner til projekter, der blandt andet skal styrke samarbejdet om ...

IFLA 2024 i Dubai er aflyst

IFLA meddeler, at the Emirates Library and Information Association har trukket deres invitation om at afholde IFLA 2024 i Dubai tilbage. Planerne om at IFLA 2024 skulle afholdes i ...

Danmarks Biblioteksforening anbefaler at IFLAs verdenskongres ikke afholdes i Dubai

(English version below) IFLA offentliggjorde i juni, at man planlægger at afholde verdenskongressen WLIC 2024 i Dubai. Det har der været en del kritik af, derfor har man lavet ...

IFLA WLIC i Dubai 2024

IFLA har meddelt, at organisationens verdenskongres, WLIC, skal afholdes i Dubai i 2024. ”Det er uacceptabelt, hvis bibliotekernes verdensorganisation IFLA holder den årlige ...

Tilskud uddelt fra Udviklingspuljen for folkebiblioteker og pædagogiske læringscentre

Slots og Kulturstyrelsen og det fagligt rådgivende udvalg for ”Udviklingspuljen for folkebiblioteker og pædagogiske læringscentre” har i denne omgang modtaget 65 ...

IFLA 2019

DB er repræsenteret af Knud Schulz, tidl. chef for Aarhus Bibliotekerne, i IFLA’s styrende organ Governing Board. DB finansierer desuden dansk deltagelse i to ...