Folkeskolereformen har fokus på begrebet den åbne skole og samarbejdet med kulturinstitutionerne. Hvilke udfordringer skaber det når det gode modelforsøg skal udbredes fra én kulturinstitution til alle kommunernes skoler?
Hvordan påvirker det læringen når stadig flere materialer, læringsredskaber og kommunikationsformer bliver digitale? Hvilke rolle skal biblioteket spille i den udvikling?
Arrangeret af DB udvalget¨"Bibliotekerne – indgangen til læring"
11.00-11.10
Velkomst præsentation og program
Dan Skerning (S), formand for DB udvalg Biblioteket – indgangen til Læring og formand for Børne- og Familieudvalget i Vejle Kommune
11.10-11.25
Mennesker, teknologi, færdigheder og digital dannelse
Jacob Brøndum fra Center for Digital Dannelse kommer med oplæg til hvilke kompetencer individet skal have som digitalt dannet og hvilke krav det stiller til vores uddannelsesinstitutioner.
11.25-11.40
Fra modelforsøg til drift
Lars Bornæs, Bibliotekschef i Silkeborg kommer med oplæg om det dilemma der er opstår når de gode modelforsøg der skabes mellem biblioteket og den enkelte folkeskole skal sættes i drift og omfatte alle skoler og elever i kommunen.
11.40-12.05
Debat – Hvad skal der til for at skabe synergi mellem folkebiblioteket og folkeskolerne i kommunen, når modelforsøg sættes i drift
12.05-12.10
Opsamling og tak for deltagelse