32,7 % |
Model 1 DEN SPÆDE START Mindre vidtgående initiativer og samarbejder. Det kan f.eks. være fælles kommunale It-løsninger, som ikke ses af borgeren, eller mindre undervisningsforløb i borger.dk, Nem-Id, og andre It-kampagner og digitale borgerrettede aktiviteter. |
|
Model 2 VI FLYTTER SAMMEN Borgerserviceopgaver udføres af borgerservicemedarbejdere i bibliotekerne. Der er tale om lokalefællesskab. |
|
Model 3 VI ARBEJDER SAMMEN Udvalgte opgaver lægges over i biblioteket og udføres af biblioteksmedarbejdere. Der er forskel i antal typer af opgaver, der udføres af biblioteket, og forskelle i opblødningen af faggrænser i opgaveløsningen. Der foregår tilrettelagt videndeling. |
|
Model 4 VI ER BORGERNES FÆLLES INDGANG TIL KOMMUNEN Borgerserviceopgaver udføres i et udvidet lokalefællesskab og i et partnerskab med andre end kultur- og biblioteksfolk. F.eks. med medarbejdere med socialt orienterede funktioner: Sundhedscenter, nærpoliti, SSP, turisme og jobservice. |
|
Model 5 INTET SAMARBEJDE Biblioteket varetager ikke borgerserviceopgaver. |
Bag undersøgelsen står Konsulentfirmaet Knudsen Syd og Danmarks Biblioteksforening.
Resultaterne fra undersøgelsen må gengives når de to ovenstående nævnes som kilder.