Tema: Pressemeddelelse

Europæisk konference om demokrati i ny medievirkelighed

I anledning af det danske formandskab for EU har den europæiske copyright og biblioteksorganisation EBLIDA lagt deres 20-års jubilæumskonference i København fredag den 11. maj ...

Læsernes bogpris 2012 går til Hans Edvard Nørregård-Nielsen

For 9. gang har Læsernes stemt og truffet en afgørelse. Årets modtager af Danmarks Biblioteksforening og Berlingskes ”Læsernes bogpris” går til Hans Edvard ...

Bibliotekerne spiller en stadig større rolle i samfundsudviklingen

Folketinget har for tiden fokus på bibliotekerne, og vil gerne videreudvikle dem som ”moderne forsamlingshus” som Kulturminister Uffe Elbæk udtrykker det. "Vi ...

Anne Lise Marstrand Jørgensen modtager pris på DBs årsmøde

Anne Lise Marstrand-JørgensenModtager af Edvard Pedersens Biblioteksfonds Forfatterpris 2012 Priskomiteen for Edvard Pedersens Biblioteksfonds Forfatterpris har besluttet, at ...

Er Danmark klar til de digitale udfordringer?

”I Danmarks Biblioteksforening bakker vi op om visionen for det digitale Danmark, og derfor har vi den omfattende digitaliseringsplan som overordnet emne på vores årsmøde ...

Får alle lov til at bruge DDB?

Kulturministeren og KL er blevet enige om at etablere Danskernes Digitale Bibliotek, DDB. Desværre er det ikke sikkert at alle borgere får adgang og dermed gavn af den kommende ...

Nu kommer Danskernes Digitale Bibliotek – men mere åbenhed ønskes

Borgerne ønsker nemme og lovlige måder at få adgang til de mange digitale ressourcer, som der bliver stadigt flere af, senest set med e-bøgerne på eReolen. ”I Danmarks ...

Borgernes indgang til samfundet er på biblioteket

Undersøgelsen som er udført af Danmarks Biblioteksforening, Bibliotekschefforeningen og Konsulentfirmaet Knudsen Syd, er en opfølgning på en lignende undersøgelse fra 2009, ...

Vejen frem for det digitale Danmark: undtagelser eller læring?

Al kommunikation mellem borgerne og staten skal være 100% digital i 2015. Sådan lyder visionen fra det offentlige, både for at effektivisere og for at skabe bedre service for ...