Tilbageblik på Det Bibliotekspolitiske Topmøde 2024

Skrevet af

19. april, 2024

Det Bibliotekspolitiske Topmøde den 11. og 12. april 2024 i Sønderborg er vel overstået. Tak til alle deltagere, oplægsholdere, udstillere og til Sønderborg for de fantastiske rammer.

Oplæg, billeder og videoer, og alt muligt andet fra Topmødet, er nu tilgængeligt på Topmødets hjemmeside www.dbtop.dk.

Godt 400 deltagere var med til at gøre Topmødet til en rigtig god oplevelse. Vi håber at se alle igen til april næste år. når Det Bibliotekspolitiske Topmøde afholdes i Herning.

Velkommen til kulturminister Zenia Stampe

Danmarks Biblioteksforening ønsker Zenia Stampe stort tillykke med udnævnelsen som kulturminister

Regeringen styrker kultur og læsning – men bedre rammer for bibliotekerne mangler stadig

Danmarks Biblioteksforening glæder sig over, at den nye regering vil udarbejde en samlet kulturvision frem mod 2040 og styrke børn og unges læselyst gennem et tættere ...

Fortsat vækst i udlånstal kommer med en risiko

Den positive udvikling i udlånstallene sker på trods af stadigt ringere rammevilkår for bibliotekerne

DBs beretning for 2025 er udkommet

Læs Danmarks Biblioteksforenings Beretning 2025 som optakt til Topmødet

Velkommen til Det Bibliotekspolitiske Topmøde 2026 i Viborg

Danmarks Biblioteksforening i samarbejde med Viborg Kommune og Viborg Bibliotekerne inviterer til Det Bibliotekspolitiske Topmøde 2026

Bibliotekerne fortjener en oplyst debat

Bibliotekernes betydning handler om mere end udlånstal. Det handler om læsning – og om demokrati

“Bibliotekerne er vigtige mødesteder”

Bibliotekerne giver plads til fordybelse på en helt anden måde end hvad vi for eksempel oplever på de sociale medier

Bibliotekernes opgaver

Bibliotekernes arbejde handler ikke kun om udlån, men også om demokratisk deltagelse