Bibliotek og borgerservice – forny selv dit pas

Skrevet af

28. juni, 2016

Ørestad Bibliotek har verdenspremiere på nyt borgerservicetilbud. Selvbetjening og kyndig vejledning går nemlig op i en højere enhed, når Pasboksen åbner på Ørestad Bibliotek i dag den 28. juni.

Her kan københavnerne forny passet i ro og mag, og selvom der er tale om en ny form for selvbetjening er der hele tiden online forbindelse til en borgerservicemedarbejder via skærmen.
Medarbejderen har specialviden om pas og helt tjek på teknologien. Så man bliver trygt guidet igennem alt lige fra selve den digitale ansøgning, til at få taget gyldigt pasfoto og fingeraftryk.

Bibliotek og Borger – du er altid velkommen!

Størstedelen af de danske kommuners borgerservicecentre og biblioteker arbejder nu sammen. En undersøgelse lavet af konsulentfirmaet Knudsen Syd viser, at samarbejde nu finder ...

Succes i Glostrup

Hovedbiblioteket i Glostrup har siden 1. juli 2012 suppleret de 47 ugentlige åbningstimer med 44 timer uden personale. Biblioteket er nu åbent alle dage fra 9-22. Indtil nu ...

Bibliotekerne hjælper digitaliseringen på vej

Ca. 9 % eller knap ½ million borgere har fået hjælp fra deres bibliotek til brug af digitale tjenester som offentlig borgerservice eller andre selvbetjeningsløsninger. ...

Workshop om digitalt medborgerskab

Danmarks Biblioteksforening koordinerer projektet med arbejdstitlen ”Digitalt medborgerskab”. Konsortiet bag projektet har gennem de sidste to år drøftet ...

Temadag: Borgerservice og biblioteker

På temadagen den 18. april sætter vi fokus på baggrunden for at borgerservice for alvor er blevet udbredt på folkebibliotekerne.Vi kigger nærmere på udviklingen og trækker ...

Borgernes indgang til samfundet er på biblioteket

Undersøgelsen som er udført af Danmarks Biblioteksforening, Bibliotekschefforeningen og Konsulentfirmaet Knudsen Syd, er en opfølgning på en lignende undersøgelse fra 2009, ...

Vejen frem for det digitale Danmark: undtagelser eller læring?

Al kommunikation mellem borgerne og staten skal være 100% digital i 2015. Sådan lyder visionen fra det offentlige, både for at effektivisere og for at skabe bedre service for ...

eReolen.dk i startvanskeligheder

Næppe var eReolen.dk lanceret under stor medieopmærksomhed og mange positive ord, før det et-årige projekt kom ud i strid modvind. Mens borgerne kastede sig ud i forsøg med ...